Nový díl oblíbené série přináší otevřený svět a vrací se ke kořenům série
Diablo 4, nejnovější díl oblíbené série akčních RPG her, přináší hráčům nové zážitky a vrací se ke kořenům, které definovaly předchozí hry série. Hra je popisována jako pokračování v tradici série Diablo, kde hráč, jako osamělý tulák, stojí v čele obrany proti všepohlcující zkáze. Tento díl se vrací k mrazivé gotické hrůze, která byla charakteristická pro předchozí hry série.
Diablo 4 je první hra série, která nabízí otevřený svět. „Civilizovaný“ Sanctuary je nyní mnohem více než pevným centrem, jak tomu bylo v předchozích hrách. Hráči se setkávají s obyvateli Fractured Peaks, kteří navštěvují sousední bažiny za exotickými léky. Existují zapadlé města zahleděné do svých vlastních dramat a paralelní mytologie k Věčnému Konfliktu, které změkčují rigiditu historicky binárního příběhu Sanctuary.
Nicméně, při rozšíření intenzivní klaustrofobie původního jednoměstského rozsahu Diabla na celý svět, hra ztratila napjatý pocit hrůzy, který tak krásně definoval menší a zranitelnější prostory série. Mapa pevninského světa Estuar je obrovská a procedurálně generované dungeony se příliš neliší v uspořádání a představují zmeškanou příležitost k experimentování s náhodnou architekturou.
Recenze také zmiňuje několik technických problémů, jako jsou chyby v hře, které nutily hráče opakovaně procházet hlavní questové oblasti, aby hra zaznamenala jejich pokrok.
Nicméně, Diablo 4 má v sobě něco, co hráče přitahuje. Je to ta základní touha po hledání kouzel a získávání síly, která udržela třetí díl naživu tak dlouho. I když Diablo 4 nemusí být nutně „dobrou hrou“, stále má v sobě něco, co hráče nutí hrát dál.