V úterý 5. března 2024 Komerční banka čelila rozsáhlému výpadku, který postihl internetové bankovnictví, mobilní aplikaci i platební terminály. Klienti tak nemohli přistupovat ke svým účtům, provádět platby ani kontrolovat zůstatky.
Výpadek začal krátce po 10. hodině ranní a trval zhruba 6 hodin. Během této doby se klienti banky setkávali s různými problémy:
- Internetové bankovnictví a mobilní aplikace: Klienti se nemohli přihlásit ke svým účtům.
- Platby: Platby kartou online i v kamenných obchodech nefungovaly.
- Bankomaty: Bankomaty Komerční banky nevydávaly hotovost.
Komerční banka na svém Twitteru informovala o výpadku a slíbila, že na jeho řešení intenzivně pracuje. Banka také zřídila speciální infolinku pro klienty, kteří měli s výpadkem problémy.
Příčina výpadku:
Příčina výpadku zatím není známa. Banka uvedla, že se jednalo o technickou poruchu. Podrobnější informace o incidentu slibuje zveřejnit později.
Dopady výpadku:
Výpadek Komerční banky měl dopad na tisíce klientů banky. Mnozí z nich se nemohli dostat ke svým penězům a museli odložit platby. Někteří klienti také vyjádřili frustraci z toho, že banka o výpadku neinformovala včas a transparentně.
Výpadek Komerční banky ukázal, jak zranitelné jsou moderní bankovní systémy. I krátký výpadek může mít vážné dopady na klienty banky. Banky by proto měly investovat do robustních systémů a dostatečných bezpečnostních opatření, aby se podobné incidenty v budoucnu neopakovaly.